Frissítések
Az 1962-ben megjelent autó a Chrysler kényszeredett megoldása a konkurencia, főleg a Chevy ‘62-es modellválasztékára. Történt ugyanis, hogy a Chrysler vezetése - abból a meggyőződésből, hogy a Dodge fő versenytársai a Ford és a Chevrolet is csökkenti a “full size” kocsik méretét - fogyókúrára küldte a ‘62-es modellév terveit, így a Polara és Dart modellek rövidebbek lettek az előző évihez képest. Azzal azonban nem számoltak, hogy a többiek nem méretet csökkentettek, hanem új, középméretű modelleken dolgoztak, sőt a “full size” kocsik mérete még nőtt is a ‘61-es modellévhez képest. A korábbi “full size” Dodge immár a többiek középméretű autójával volt összehasonlítható.
Nem volt mit tenni, mivel idő nem volt új autó kifejlesztésére, meglévő alapanyagokból kellett dolgozni, így fogták a Chrysler Newportot és átszabták Dodge Custom 880-re.
1963-ra Chrysler-t újratervezték, míg a Dodge megtartotta a formavilágot.
(A 63-as és 64-es Chryslerről korábban írtam itt és itt megnézhető)
Az autót egy 265 lóerős 361 cu-in (5,9L) V8 hajtotta, egyéb erőforrás nem rendelhető. A prospektus szerint nincs is rá szükség, a nagy teljesítmény gazdaságos üzemeltetéssel párosul.
A Dodge Custom 880 1965-re tűnt el a kínálatból, mikor a Chrysler bemutatta az új immár nagyméretű Dodge Polara-t, mely így átvette a 880 szerepét.
2009. január 26.
1962 Dodge Custom 880
“BIG”
Az öt és fél méter hosszú kombi 9 személyes változatban is kapható volt. A raktér hossza lehajtott hátsó ajtóval az első üléstől számítva kb. 3 m. A csomagtér kapacitása kb. 2580 liter.